Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2011 április 12-21

Az elmúlt bő másfél hétben többször is kinéztem a Nórápi halastóhoz, mert ahogy számítani lehetett a lecsapolás miatt elég jó partimadár mozgás volt. Sajnos azonban egy hibás lemez miatt ennek az időszaknak a képanyaga szinte teljesen megsemmisült. Tehát most csak pár sorban foglalnám össze a megfigyelt madárfajokat.

Legnagyobb számban voltak a réti és szürke cankók, de nagy csapat pajzsos cankó csapatok is tartózkodtak a mederben. Megfigyelhető volt még piroslábú cankó, kis lilék, sárszalonkák, füstös cankók, erdei cankók, billegető cankók, havasi partfutók, és 15-én és 16-án egy tavi cankó.

Sok sárga billegető is keresgélt a mederben, köztük 12-én egy északi billegető. Majd 13-án 2 példány mozgott a sárga billegetők között, amelyeket 15-én, amikor Varga Feri is velem tartott szintén megfigyeltünk.

Sok más madárfaj is megjelent a lecsapolt mederben. A teljesség igénye nélkül: barázdabilegetők, havasi pityer, fekete gólya, dankasirályok, szürke gémek, nagy kócsagok, bíbicek.




Pajzsos cankó (Philomachus pugnax) csapat



Fészekanyagot hordó mezei veréb (Passer montanus) az őrház tetején




Réti cankó (Tringa glareola)



22-én estefelé kinéztem a Kispodárpusztai halastóhoz. A gyakoribb vízimadarak szép számmal vannak a terület méretéhez képest, bár az igazat megvallva lehetnének többen is.

Hazafelé a dákai reptér közelében a műút mentén láttam egy későn északra visszatérő magányos fenyőrigót.



Billegető cankók (Actitis hypoleucos)



Sárgalábú sirály (Larus michahellis)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése