Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2012. 03. 31.

A mai délelőtt második felében kissé jobb körülmények között sikerült csinálnom pár képet a házi rozsdafarkúról:



Ebéd után kimentem a Nórápi halastóhoz. A megmaradt kis vízfelületen és az azt félig borító gyékényesben vegyes récecsapat -kanalas, csörgő, böjti, tőkés récék néhány példányai - a szegélyben 30-as pajzsos cankó csapat, a fövenyen bíbicek és egy kis lile. Egy barna rétihéja tojó portyázott rövid ideig a területen, idén azt hiszem nem fognak tudni költeni a tó területén a nádas és a gyékényes lekaszálása miatt :(
Körülnéztem a mederben lévő gyékényes szegélyében szalonka ügyben. A tucatnyi sárszalonka mellett volt szerencsém két példány kis sárszalonkával is találkozni.
Terveztem a közelben lévő téli ölyves lesem lebontását (hátha elfogyna a terület tulajdonosának a türelme, és megelőzne), de a délután második felében viharossá erősödött az északi szél, így inkább hazatértem.
Ma találkoztam az idei első füsti fecskével.

Kis sárszalonka (Lymnocryptes minimus):


Kanalas récék (Anas clypeata):



Csörgő récék (Anas crecca)

Pajzsos cankó (Philomachus pugnax)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése