Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2012. 07. 07-08.

A legutóbbihoz hasonló fotózást tartottam Nórápon. Szombat késő délután érkeztem, gyors leshely állítás, alkonyatig a vártahelyen ügyködtem, majd az öreg szamárban pihentem éjjel, hogy hajnali 3 után már újra a leshelyen feküdhessek.
Most kevesebb parti madár volt a mederben, szürke gémek és nagy kócsagok azonban ismét szép számban használták ki a "halbőséget". Most érdekes módon nem a mederben éjszakáztak, hanem pirkadat előtt érkeztek meg kisebb-nagyobb zajos csoportokban. Volt egy színes gyűrűs nagy kócsag is a társaságban. A vízszint a csütörtöki felhőszakadásnak köszönhetően nagyjából szinten maradt.
Örömömre rövid látogatást tett egy fekete gólya, és már bőven délelőtt 10 után egy öreg rétisas is megjelent, nagy kavarodást okozva a madártársadalom között, azonban amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan távozott is, miután kikapott egy nagyobb haltetemet alig 30 méterre a leshelyemről. Sajnos lekéstem a pillanatról, de pompás látvány volt.
A mederben legeltetett tehéncsorda kétszer is idegesítő közelségben haladt el a közelben töltés mentén a gyékényes szélében. Szerencsére azt a partszakaszt még elkerülik, ahol fotózgattam, de azért nem kellemes élmény a földközelben végighallgatni a többtonnányi húsmarha végigvonulását kb. 50 méteres távolságból :)
Két bejegyzésre bontom a képanyagot, az első adag:


Délelőtti látvány a leshelyemből

Nagy kócsag (Egretta alba):








Szürke gém (Ardea cinerea):

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése