Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2014. 05. 09.

A délutáni órákban kiruccantam a Nórápi-halastóhoz.
Elsősorban a vörös vércse költőládák ellenőrzése volt a fő célom - örömmel láttam, hogy két ládában is ül egy-egy vércse tojó -, de azért igyekeztem körülnézni a területeken, amennyire csak lehet.
A tavon továbbra is aránylag kevés a madár, a vízen néhány búbos vöcsök pár, bütykös hattyú pár, kontyos réce pár és a víz felett fél tucat dankasirály repkedett csupán.
A nádasban tőkés récék hangoskodtak, kis vízicsibe "vak-vak" ugatása hallatszott, nádirigók recsegtek innen is és a töltés mentéről is, néhány nagy kócsag és szürke gém strázsált a nádas szélénél, és két kis kócsag pihent a közeli erdőszéli fákon.

 Kerítés mentén 

 Kontyos réce (Aythya fuligula) pár

Búbos pacsirta (Galerida cristata)

Kis kócsagok (Egretta garzetta):


Egy sűrű galagonya bokorból kimagasló száraz akácon karvalyposzáta énekelt, és közben fel-fel reppenve jellegzetesen nászrepült. Jó pár éve nem találkoztam már ezzel a fajjal a tó környékén, így örömmel álltam meg a közelben, hogy figyelgessem kicsit. 
Amikor kis időre eltűnt a bokrosban, hirtelen ötlettől vezérelve a szomszédos bokor tövébe behúzódtam az álcaháló mögé, és vártam. Hamarosan újra strófázni kezdett a poszáta, igaz kicsit magasra ült ki mindig a száraz fa tetejére, de így közelebbről még szebb látvány volt ez a gyönyörű madár. Kicsit bele is feledkeztem a látványába, közeledett az alkonyat, amikor hátrahagyva a karvalyposzátát hazaindultam...

Karvalyposzáta (Sylvia nisoria):


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése