Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2015. 03. 24.

Alkalom szüli a természetfotóst.
Még a vasárnapi Szélmezői-horgásztavaknál tett látogatáskor szúrt szemet az egyik horgászstég. A tavakban csordultig van a víz, így a szóban forgó stéget félig el is lepte. Aránylag zavartalan helyen is van a tavaknál, gondoltam arra fekvőlessel egyszer ki lehet feküdni, ki tudja mi mutatkozna meg előtte. 
Alkalmam adódott kedden a tervet végre is hajtani. Hajnalban érkeztem a kiszemelt stéghez, gyorsan felállítottam a lest, elhelyezkedtem, és bíztam benne, hogy a tulajdonosa nem éppen aznap szándékozik onnan horgászni. A magas vízállás remek perspektívát adott. Időben feküdtem be, mert pirkadat környékén a nádasban éjszakázó több ezer seregély éppen akkor indult aznapi útjára hangos robajjal. A nagy tömeget hirtelen valami szó szerint ketté vágta, majd pár pillanat múlva láttam is a zsákmányával repülő öreg vándorsólymot. Ez megmagyarázza a tavak környékén több helyen is meglelt seregély toll kupacokat, a jellegzetes szárny egészben maradással, ami a sólymok táplálkozására annyira jellemző.
Az első szárcsák elég hamar elém úsztak, néhány böjti réce is úszkált a szemközti nádfal előtt, de nem igazán akaróztak közelebb jönni. Kárpótolt azonban a bölömbika hangos "bőgése" a közelből, amelynek rezegtető hatását a vízfelszínhez közel feküdve minden zsigeremben éreztem. Aláfestésnek pedig több helyről is a fülemülesitkék éneke adódott.

Szárcsa (Fulica atra):

Tőkés réce (Anas platyrhynchos) pár

Bütykös hattyú (Cygnus olor):








Böjti réce (Anas querquedula):

10 óra körül feladtam a tovább várakozást, mivel már jó régóta nem történt előttem semmi. Nem utolsó sorban az egyre erősödő szél miatt a hullámzás következtében a stég lécei között kezdett fel-fel buggyanni a víz, így elég kényelmetlenné vált az ott hasalás. Több fajban is reménykedtem, hogy elém hozza őket esetleg a szerencse, de aznapra úgy tűnik ennyi adódott...
Kis pihenő a stégen, majd utána inkább ismét egy jót sétáltam a madárparadicsomban...

Üstökös réce (Netta rufina)

Tőkés réce (Anas platyrhynchos)

Cigánycsuk (Saxicola torquata)

A nádasok rejtett világa

Erdei hattyú :)

Barna rétihéja (Circus aeruginosus)

Gyűrűs nagy kócsag (Egretta alba)

Nyári ludak (Anser anser)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése