Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2014. 01. 23.

Kihasználva a mai szabadnapot, madarászni indultam a Marcal mentére.
Libales volt a fő cél, de reggel kezdetben benéztem a Nórápi-halastóhoz is. A napokban halászták le a tavat, így gondoltam érdemes lesz ránézni, hátha van egy kis mocorgás a lecsapolt mederben. Bíztam benne, hogy reggel nem kell számítanom a buzgó halszedő, halgyűjtő kétlábú seregre...
Emberrel szerencsére nem találkoztam, így ennek köszönhetően a madarak is nyugodtan szedegettek és pihentek a megmaradt kis vízfelületen és környékén. Jó két tucatnyi nagy kócsag és néhány szürke gém táplálkozott a terített asztalon és kis csapat tőkés és csörgő réce úszkált a zavaros vizű meder közepén. Sokáig nem is időztem itt, ahogy érkeztem úgy távoztam is, ügyelve hogy ne zavarjam meg a madarakat mindennapi teendőik közben.

Nagy kócsag (Egretta alba)

Innen a múltkori, Celldömölk és Adorjánháza közötti területek felé vettem az irányt, reméltem, hogy a libák még mindig kitartanak a Marcal két partján húzódó mezőgazdasági területeken. Jó nagy területet bejártam, de sajnos úgy tűnt, hogy a ludak nem itt tartották ma a gyülekezőjüket.

Vörös vércse (Falco tinnunculus)

Nagypirit melletti legelőkön lévő nagy belvízfolt környékén tartózkodott egy pár százas nyári lúd csapat, köztük néhány nagy lilikkel, a vizeken pedig nagy csapat tőkés, fütyülő és csörgő réce korzózott, így arra vettem az irányt. A kavicsbánya tavak mellett húzódik néhány homok és kavicskupac, ezek takarásában sikerült egy jó megfigyelő helyre óvatoskodnom, hogy egy halom takarásából nézelődhessek a madárcsapat háza táján. Kis csapat bíbic is szaladgált a ludak között a fövenyen.
Hangulatok:



A hazafele utat kis kerülővel megtoldottam a Somló irányába, hátha arrafelé találkozom libákkal, de azokon a területeken sem jártam ez ügyben sikerrel. 
Egy fiatal gatyás ölyv keresztezte utamat Somlószőlős határában, a madár az úttal párhuzamosan siklott egy repceföld felett, sajnos kissé messze.
Gatyás ölyv (Buteo lagopus):




Majd az ölyv áthúzott az út felett, de természetesen a közel és távol egyetlen fa felett, ami mellett megálltam...:


Hazatérés előtt még benéztem a Kispodárpusztai-halastóhoz is, itt a sok tőkés récén kívül egy öreg réti sassal nézegettük egymást pár percig tisztes távolságból, majd miután a sas végül megunta a figyelmemet, én is tovább álltam...
Csendélet gatyás ölyvvel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése