Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2014. 01. 09.

A délelőtt második felétől lett egy kis szabadidőm, így a szép, napsütéses időre való tekintettel libalesre indultam.
Azonban mire a Marcal vonalához értem, szürke ködfelhőben úszott a környező táj...
Sebaj, gondoltam ha már itt vagyok, azért megpróbálok körülnézni a libák háza táján. Elég hamar meglettek, a legutóbbi alkalommal bejárt területeken táplálkoztak, több kisebb-nagyobb csapatra oszolva. A ködös, párás időben a lehetőségekhez képest elég jól át tudtam nézni a szürke ludak csapatait, és örömömre sikerült egy fekete nyakgyűrűs nagy liliket megfigyelni. A Gyűrűzési Központ közlése alapján a madarat tavaly novemberben jelölték Bács-Kiskun megyében.
A libák szép lassan elkezdtek a vasi oldalon, Celldömölk alá behúzódni, a Marcal veszprémi oldaláról már elég nehéz volt őket nyomon követni, így inkább visszaindultam a hátrahagyott Szamárhoz...

 Csörgő réce (Anas crecca)

Nádi sármány (Emberiza schoeniclus)

Bütykös hattyúk (Cygnus olor):


Szarvasrudli haladt el mellettem. Sajnos nem volt időm lecsúszni a töltésről, így maradt a felső perspektíva:






Vörös vércse (Falco tinnunculus)

2 megjegyzés:

  1. Azért jók lettek a képek a rudliról. Elég gyenge kis bikák... Székely Balázs

    VálaszTörlés