Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2015. 09. 13.

Délután a Dinnyési-Fertőhöz látogattunk ki Angival.

Balkáni gerle (Streptopelia decaocto)

Öreg...

 ... és fiatal sárgalábú sirály (Larus michahellis)

Bölömbika (Botaurus stellaris)

Fitiszfüzike (Phylloscopus trochilus)

Barna rétihéja (Circus aeruginosus)

Őszapó (Aegithalos caudatus)

Színes gyűrűs vörös vércse (Falco tinnunculus):
Sétánk közben felfigyeltünk egy iszapos partszakaszra, ahol több sárszalonka is bandázott

Gondolva egy merészet álcaháló alá húzódtam a parton, alám mindössze egy terepszínű anyagot terítettem, és a kamáslik funkcionáltak csupán könyöklőül, hogy a nyirkos iszap csak minimálisan áztasson el...

Pár percen belül egy csörgő réce (Anas crecca) szállt le a közelben a vízre, azonban kissé bizalmatlan volt ahhoz a zöld valamihez a parton, így aránylag gyorsan távolabb úszott

Rövidesen érzékeltem, hogy a parton rengeteg a szúnyog. Fedetlen alkaromat, kézfejemet és arcomat vették célba, nagy számban és csoportosan áldoztak az ingyen kaja oltárán. Mire túlzottan is elkezdtem volna velük foglalkozni, egy sárszalonka szállt elém a partszakaszra. Olyan közelre érkezett, hogy portrézni tudtam az első képekkel. Igaz, sajnos kissé háttal foglalt helyet, de cseppet sem bántam. Majd táplálkozni kezdett, és lassú tempóban távolodott tőlem.

Sárszalonka (Gallinago gallinago):

Még kb. egy órát bírtam a szúnyoghad miatt, és mivel egyéb résztvevő már nem érkezett elém, estéhez közeledve a fény is rohamosan fogyott és nem utolsó sorban a kezem kezdett elég csúnyán kinézni a rengeteg szúnyog "marástól", feladtam alkalmi leskelődésemet... 

Az utolsó utáni fényekben, a haza indulás előtt a közelünkben megjelent egy kacsafarkú szender (Macroglossum stellatarum)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése