Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2015. 09. 15.

Nagyon rég jártam már a Nórápi-halastónál, így délelőtt a terület hiányát érezve nyakamba is vettem a határt.
A tóhoz kiérve örömmel láttam, hogy elég sok a madár a környékén. Kis partszakaszok vannak kialakulóban, ezeken bíbicek, sárszalonkák, havasi partfutók, temminck-partfutó tartózkodott, és egy villanásra láttam egy partfutó fajt eltűnni a növényzet takarásbáan, bíztam benne, hogy esetleg a körbenézés után még szem elé kerülhet...
A sekély vízben szürke gémek, nagy kócsagok és egy kis kócsag keresgélt, a vízen tőkés- és kanalas récék pihentek, búbos- és kis vöcskök tollászkodtak, szóval volt élet rendesen.

Halászok

A kis kócsag (Egretta garzetta) tett körülöttem jó néhány kört, alaposan megnézve magának:


A tó keleti oldalánál 6-8 példány kabasólyom (Falco Subbuteo) vadászgatott, javarészt szitakötőket zsákmányolva. Az egyre erősödő szélben néha elég közel keveredtek hozzám, élmény volt figyelgetni a villámgyors préda szerzéseiket.
Öreg fehér barátommal is meglestük egymást tisztes távolból. Egerészölyv (Buteo buteo)

A területet körbejárva erős késztetést éreztem arra, hogy rövidesen visszatérjek ide. A vasárnapi dinnyési rövid iszapos-partszakasos szalonka fotózás után vágytam egy koránkelős, hajnalban beálcázós, iszapszagú madár fényképezésre... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése