Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2014. 10. 08.

Délután a tavaknál jártam. Nórápon elég kevés madár tartózkodott, néhány kárókatona és búbos vöcsök a úszkált csupán a vízen, a nádasból tőkés récék hangos diskurzusa hallatszott, és néhány füsti fecske tartott sietősen délnek a terület felett. Egy fiatal rétisas pihent a töltés aljában a tó erdőhöz közelebbi oldalán. A töltés takarásában a közelébe osontam, azonban vagy kicsit elszámítottam a madár helyét, vagy időközben arrébb települt, mert teljesen máshonnan kapott szárnyra, mint ahogyan arra számítottam.

 Fiatal rétisas (Haliaeetus albicilla)

Kárókatona (Phalacrocorax carbo)

Utána átnéztem a Kispodárpusztai halastóhoz is. Itt jóval több vízimadár tartózkodott, a nádas szélében nagy csapat tőkés réce, pár tucat csörgő réce, néhány barátréce és nagy számú kárókatona pihent. A nyílt vízen ötvenegynéhány búbos vöcsök és pár példány kis vöcsök korzózott. 
Egy vízbe dőlt öreg fán subadult rétisas tollászkodott, majd miután kiszúrt feldobta magát a levegőben, és az erős szélben eltekert fölém, mintha csak megnézett volna magának. Szinte alig fért bele a gépem keresőjébe, azonban az említett erős szélben nehéz volt kitartani az 500-as obit, így szinte az összes róla készült kép értékelhetetlen lett...
Pár percen belül megjelent a légtérben egy fiatal rétisas is, aki szintén fölém fordult - valamiért érdekesnek tűnhettem aznap a sasok szemében - igaz kicsit magasabban volt mint idősebb társa, de róla azért készültek sikeresebb felvételek. 

 Subadult rétisas 

Fiatal rétisas:




A tó környékén és a zsilip kifolyásánál nagy kócsagok és szürke gémek keresgéltek, köztük egy kis kócsag is feltűnt itt-ott. Utóbbi aztán pont akkor ereszkedett le a Bittva-patak tóból kilépő szakaszához, amikor a kis őrház közelében nézelődtem. Gyorsan a házikó falához lapultam, és a madár végigsétált a patak medrében előttem alig 20 méterre. A nézőpont nem volt éppen a legideálisabb a kipucolt patakmederben, de újabb nagyszerű élménnyel gazdagodhattam a madárnak köszönhetően. 
A töltés mentén és a zsilip környékén többször is felbukkant egy jégmadár, akit a délután hátralévő részében közbe-közbe szemmel tartottam, és természetesen elindítottam az agytekervényeimet, hogy hogyan is ismerkedhetnék meg őkelmével az elkövetkező időszakban...

Kis kócsag (Egretta garzetta):




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése