Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2011 február 28

Ma ismét a világos színváltozatú egerészölyvet szerettem volna lencsevégre kapni a múltkori területen.
Már pirkadat előtt a lessátorban voltam, és nagyjából délután kettőig tartózkodtam a leshelyen, de a kihelyezett csalira semmi érdeklődés sem volt. A környéken mozogtak az ölyvek és a hollók, néhányszor a tetem környékén is megjelentek, de javarészt inkább a revírekkel voltak elfoglalva.
A délelőtt második felében ahogy kisütött a nap, pár fokot emelkedett a hőmérséklet rövid idő alatt, ez úgy tűnt intenzívebbé tette az ölyvek és a hollók területfoglaló és nászviselkedését. Az egerészölyvek inkább csak hangokkal jelezték a szomszédjaiknak a területhatárokat, két holló pár azonban nyomatékosabban is tudtára adta egymásnak, hogy ki uralhatja a kiszemelt régi ölyvfészket.
A világos ölyv dél körül hirtelen megjelent a leshely közelében. A sátortól jobbra siklott el, ahol esélyem sem volt fényképezni, majd egy tőlem kb. 50 méterre lévő nyárfára telepedett, amit a lessátorból sajnos nem láthattam. Fél órán át tartózkodhatott a fán, közben többször is kiáltott néhányat, majd a leshely mögötti területek irányába elrepült, ahogy a hangokból kivehettem...
Pakolászás közben egy 13 példányos bíbic csapat (idén az elsők) repült át a területek felett, egy pár strófa erejéig megszólaló mezei pacsirtát hallottam, majd hazafelé a Kis-Séd patak mentén egy erdei cankóval és egy sárszalonkával találkoztam.
Mivel más téma nem igazán adódott aznap, ezért időzítővel megörökítettem egy környékbeli állat elvackolását...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése