Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2011 április 10

Kora reggel kimentem a Kispodárpusztai halastóhoz. Az erdőben hangos csilpcsalp- és fitiszfüzike koncert, a tavon a búbosvöcskök násztáncot jártak, a nádas felett barna rétihéják nászrepültek. A tó felett rövid időre feltűnt egy halászsas, és megjelentek az idei első partifecskék is.


A régi dákai reptér hangárjánál egy házi rozsdafarkú (Phoenicurus ochruros) énekelt a reggeli fényben



Az operatőr



Keltikés vegyeserdő



Odvas keltike (Corydalis cava)



Bogláros szellőrózsa (Anemone ranunculoides)



Láperdei részlet



Mocsári gólyahír (Caltha palustris)



Négylevelű farkasszőlő (Paris quadrifolia)



Csilpcsalpfüzike (Phylloscopus collybita)


A nádas széli egyik kedvelt magaslesen üldögéltem, amikor egy nagy szarvascsorda haladt el mellettem a sűrűben, néhány példány meglepően közel került hozzám:





Nagy volt arra az esély, hogy egy félkör leírása után a patak menti cserkelő úton fognak áthaladni, ezért a csordával párhuzamosan óvatosan, de gyorsan előrelopakodtam a vélt kiváltóhelyig. Szerencsére jól számítottam, hogy hol érnek ki majd a Bittva-patakhoz:










Nyilvánvaló volt, hogy a Bittva-patakon fognak átkelni, ezért vártam, amíg el nem kezdtek sorban átugrálni az árkon:













Az őrháznál is mozgott egy házi rozsdafarkú


A töltés szélcsendesebb, erdőközeli sarkában a nappali lepkék több képviselője is repkedett:


Pókhálós lepke (Araschnia levana)


Citromlepke (Gonepteryx rhamni)




Kardoslepke (Iphiclides podalirius)





A hollók (Corvus corax) a fészkük közelében végig kísértek a levegőből egy írtás mentén haladva:








Hazafelé benéztem a Nórápi halastóhoz is. A tavat tegnap (9-én) lehalászták, a meder lecsapolva, sok nagy kócsag, szürke gém szedegette a pocsolyákban maradt kishalakat. Az iszapon néhány kis lile, erdei cankó, pajzsos cankó és egy szürke cankó keresgélt. Remélhetőleg a partimadármozgás majd jelentős lesz a mederben


Nagy kócsag (Egretta alba) zsákmányával



Kis lilék (Charadrius dubius)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése