Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2012. 04. 22.

Ha hétvége, akkor általában madarászat. Reggel a Kispodárpusztai halastónál találtam magam.
A Bittva-patak mentén slattyogtam be a nádas, gyékényes, rekettyés hátsó részre. A nádi énekesek már szép számban koncerteznek, szólnak a cserregő és foltos nádiposzáták, énekel a nádirigó, "ciripel" a nádi tücsökmadár, strófázik a nádi sármány. A nyílt vízhez ma nem néztem ki, mert a hangokból ítélve egy zajos társaság horgászott az őrháznál, és nem volt kedvem szocializálódni... A vízre azért valamelyest a nádból is ki tudtam sandítani, kanalas- tőkés- böjti- és csörgő récék, búbos vöcskök és szárcsák tartózkodtak a tavon. Négy küszvágó csér kergette egymást többször is a tó felett.
Délhez közeledve átautóztam a Szélmezői horgásztavakhoz. Mire odaértem, északnyugat felől elkezdtek gyülekezni az esőfelhők, de gondoltam kis időm még lesz valamelyest körülnézni. Megérkeztek már a vörösgémek, szólt a bölömbika, kabasólymok vadásztak a nádas felett, barna rétihéják nászrepültek a légtérben, és magasasn három fekete gólya is termikelt. A nádi madarak itt is szép számban szóltak, szívesen hallgattam volna még a változatos hangversenyt, de sajnos egy órán belül megérkeztek a felhők, és elkezdett cseperegni az eső, így inkább hazaindultam...

Barna rétihéja (Circus aeruginosus)

Nádi sármány (Emberiza schoeniclus)

Kissé kimozdult az élességből a sármány amikor elrugaszkodott, de nekem bejövős, így gondoltam felteszem...

Kakukk (Cuculus canorus)

Nádi tücsökmadár (Locustella luscinioides)

Cigányrécék (Aythya nyroca)

Vörösgém (Ardea purpurea)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése