Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2012. 12. 24.

Az üveg sikeres beszerzése csak nem hagyott nyugodni, így hajnalban - kivonva magam az ünnepi készülődésből - felcuccolva kimentem a leskunyhóhoz. 
A pár nappal ezelőtti disznóvágásnak hála volt mit kivinnem a ragadozóknak, így bevackolva kíváncsian vártam a mai madármozgást a kunyhó előtt. A fűtést is beüzemeltem próbaképp, nyugtáztam, hogy derék meleget csinál... igaz, elég enyhe reggelre ébredtünk, a tegnapi pár centis hóból is alig maradt meg valami, és az is folyamatosan olvadt.
Már pirkadatkor behuppant az első egerészölyv, pár perc falatozás után egy húsdarabbal odébb is állt. Az 1/20-as záridővel érdekes kékes árnyalatú képek születtek. Nagyon nem is bántottam a nyersanyagot.
Majd délelőtt többször is környékezték a kaját az ölyvek, a színezetükből ítélve legalább hárman voltak, de csak nem akaróztak kötélnek állni. Addig sem unatkoztam, mert egy cinkecsapat felfedezte a finom falatokat, és bátran csipegettek a kitett cafrangokból, mókás volt, hogy a bőséges falatokon is hogyan össze tudnak veszni ezek a kismadarak. Egy szajkó is többször megkörnyékezte a les előtti területet, szóval volt mozgás rendesen.
Kora délután már éppen azon morfondíroztam, hogy ideje lenne hazaindulni, amikor két ölyv is leszállt a közelbe, egymástól kb. 20 méterre, egyikük sajnos takarásba, és így is maradtak vagy egy óra hosszat... Vártam, hogy mi történik, de csak szemeztek egymással...
Majd miután egyikük feladta és továbbállt, én is jobbnak tényleg hazatérni Szentestére...

Minden kedves Látogatónak Békés, Boldog Karácsonyt Kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése