Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2014. 10. 30.

A pár óra szabadidőt kihasználva kiugrottam a Kispodárpusztai-halastóhoz, hogy megnézzem a közelgő lehalászás miatt a víztől mentesülő tómedret.
A Bittva-patak mentén mentem be a nádason át, a mederben legalább százötven nagy kócsag, 30-40 szürke gém, három kanalasgém, kárókatonák és dankasirályok tartózkodtak. A kócsagok között volt egy színes gyűrűs is, akit a Gyűrűzési Központ közlése alapján idén jelöltek Ócsán. 
Egy fiatal és egy subadult rétisas is portyázgatott a halak háza táján, azonban a töltés és a zsilip környékén aktívan jelen lévő halőrök miatt a sasok sokat nem időztek a környéken.
A rabsic lesők engem is kiszúrtak a meder közepén nád szélében, ahonnan az enyhe takarásból nézelődtem. A "Mit csinálsz a nádasban?" kiáltásra elő léptem és intve visszaköszöntem Neki, hogy csak én vagyok, amire természetesen megnyugodott, és folytatta nézelődő sétáját a töltésen.

Kékes rétihéja (Circus cyaneus) tojó:



 Kanalas gémek (Platalea leucorodia)

27-én hétfőn ugyanezt a fehér gólyát ellenőriztük a természetőrökkel Nemesszalókon lakossági bejelentés alapján, a madár napok óta a térségben van, jobb szárnyán korábbi sérülés nyoma látszik, de röpképes, és a mederben táplálkozott:



 Nagy kócsag (Egretta alba)

Szűkös alulnézet

A kb. fél óránként a töltésen sétálgató halőr alaposan mozgásban tartotta a halászgató madarakat

Kócsag gyülekező:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése