Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2015. 02. 13-15.

Péntek 13.
Kiültem a ragadozós lesbe, de reggeltől-estig nem igazán történt előttem semmi különös. A hollók és ölyvek jöttek-mentek egész nap, de úgy tűnt első körben, hogy az enyhülés miatt megcsappant az érdeklődés a kitett finomságok után. 
A les előtti területen még szépen volt hó, néhol 15-20 centi vastagon is, de a környező földeken már erős olvadás kezdődött. A szemközti, bő egy kilométerre lévő fasor környékén elég nagy volt az intenzitás, hollók, varjak gyülekeztek arrafelé, egy-egy ölyv is látszódott ott néha, de kezdetben ennek nem nyilvánítottam túl nagy jelentőséget...

Egy holló kíváncsiskodott csupán a közelbe, de túl közel ő sem jött

Az egyik ölyv elég nagy sebességgel húzott el a közelben, és itthon vettem csak észre a képeket visszanézve, hogy eléggé tele volt a begye. Szóval szemben a fasornál nagy valószínűséggel zsiger vagy tetem lehetett, ezért volt ott a csoportosulás, és ezért volt nálam egész nap csekély érdeklődés... Elképzelhető, hogy ezzel a képpel zárom az idei tél ölyves szezonját, főleg ha továbbra is marad az enyhe időjárás...

Hétvégi képek innen-onnan:

 Feketerigó (Turdus merula) tojó

Nagy kócsag (Egretta alba

Szürke gém (Ardea cinerea):


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése