Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2015. Augusztus

Ismét havi, ezúttal augusztusi összefoglaló.

Őzbak:


Sisakos sáska (Acrida hungarica):


Kígyászölyv (Circaetus gallicus) a Kiskunságból

Kígyászölyv fióka portré gyűrűzés közben:


Újra a fészekben

Nyári ludak (Anser anser)

Fiatal dalia

Búbosbanka (Upupa epops)

Alakzat

Kis színjátszólepke (Apatura ilia)

Egyik hazautunkon Angival a Nemesszalók közelében lévő lucernatábla mellett megálltunk, ugyanis éppen akkor kaszálták a táblát. Elég sok fehér gólya gyülekezett a terített asztalra, köztük sok frissen kirepült fiatal is próbálgatta az önálló táplálék szerzés fortélyait. Leolvastunk két, június végén a road show alatt jelölt madarat is, egyik vinári a másik marcalgergelyi volt. A borult idő és kevés fény ellenére igyekeztem megörökíteni a gólyadömpinget:







A gólyák gyakran a gép közvetlen közelében kapkodták fel a kaszálás elől menekülő rágcsálókat




HNM1


Miközben a gólyákat lestük, egyikük megfelelő távolságra besétált balról. A jó perspektíva miatt lehasaltam a kaszáló szélére, és az exponálások közben észleltem, hogy érdekes, nagyon szép kékes árnyalat köszön vissza a keresőben. Aztán pár másodpercen belül megértettem a miértjét is, valószínűleg megnövekedett a páratartalom, pár másodperc múlve kövér esőcseppek kezdték verni a hátam.


Gyorsan kikaptam az esőkabátot a kocsiból, és a gépre rádobva folytattam a madár fotózását. Mondanom sem kell, pillanatok alatt bőrig áztam, de azt hiszem megérte a végeredményt látva...




Kígyászölyv (Circaetus gallicus) Biatorbágy közelében

Egerészölyvek kísérik a kígyászt

Prédát lesve

Célra tart

Zuhanás

Kabasólyom (Falco subbuteo) és vörös vércse (Falco tinnunculus)

Halászsas (Pandion haliaeetus) a hónap végén Szélmezőnél:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése