Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2010 november 24

A hónaphoz képest enyhe időben ismét kitekertem a Kispodárpusztai halastóhoz. A vegyes állományú erdőben és az égeres, mocsaras részen több kismadárcsapattal is találkoztam.
A nyílt vízen nagy csapat tőkés réce, néhány kanalas réce, egy pár kendermagos réce, kárókatonák és egy örvös bukó tojó tartózkodott. Sok nagy kócsag és néhány szürke gém volt a gyékényesben és a tó környékén. Egy öreg réti sas is tett egy rövid látogatást a tó felett, de a dolmányos varjak kellemetlen támadásainak köszönhetően hamar távozott.
A néhány órás nézelődés után még tettem egy kört a tó melletti erdőben. Egy érdekesen táplálkozó nagy fakopáncsot figyeltem úgy fél órán át. Egy gyertyánnak a szárnyas terméseit fogyasztotta oly módon, hogy kolibri módjára lebegett egy-két másodpercig a terméscsomók előtt, amíg pár szemet leszakított, majd a szomszédos fatörzsön azokat a kéregbe beszorítva kibontogatta, majd újra és újra reppent a terméscsomók elé és vissza a fatörzsre.
A nádas, rekettyés részen szarvasokkal találkoztam

Nagy kócsag (Egretta alba)

Őszapó (Aegithalos caudatus)

Csuszka (Sitta europaea)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése