Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2012. 03. 25.

Péntek hajnalban is és ma is próbálkoztam a Nórápi halastónál, hátha a tó jelenlegi állapota ellenére sikerülhet néhány képet elkövetni a megmaradt partszakaszon.
Pénteken közel 11-ig értem rá lesben várakozni, egy kb. fél kézilabda pályányi kis pocsolya mellett hasalva, de szinte semmi említésre méltó nem történt. A tómeder amúgy nagyjából félig van visszatöltődve, de a gyékény - amely tavaly lepte el a kb. ugyanennyi területű víz nagy részét - túl sok takarást ad fotós szemmel nézve annak a néhány fajnak, amelyek azért kis példányszámban képviseltetik magukat. A kiszemelt kis pocsolya a meder déli oldalán van, bár az elmúlt pár napban a növényzet eléggé elburjánzott rajta. Sebaj, gondoltam annál természetesebb képek születhetnek... születhettek volna.
Pénteken csupán négy pajzsos cankó tett felettem egy kört, de egyáltalán nem érezték úgy, hogy nekik a pocsolyán kell táplálkozniuk, bogarászniuk, engemet boldogítva. 11 óra magasságában a délutáni elfoglaltságok miatt összepakoltam, de azért gyorsan végignéztem a meder nagy részét, hogy hátha valami elkerülte a figyelmemet alkalmas fotós placc tekintetében, bár ez csak egy "felesleges" kör volt. Abból a szempontból azért nem, hogy legalább láthattam a tavon és környékén tartózkodó bíbiceket, kis lilét, tőkés récéket és a két bütykös hattyút, melyek közül az egyik a január végén a lovászpatonai 1. számú tavon megfigyelt, sárga nyakgyűrűs madár volt.
Ma kezdetben kecsegtetőbben indult a nap. Sikerült az óra állításnak hála még sötétben kiérnem, így gyors leshely előkészítés után hamar láthatatlanná váltam. Örömmel vettem észre pirkadatkor, hogy egy csapat pajzsos cankó tartózkodik a közelben, de sajnos hamar odébb sétáltak. Majd napfelkelte után egy piroslábú cankó jelent meg, de ekkor sem voltak megfelelőek a körülmények :( A délelőtt folyamán a pénteki madárfajok javarészt képviseltették magukat a hangokból ítélve a mederben, de engem sajnos egyik sem tisztelt meg. Megjelentek a tó környékén már a sárga billegetők is.
Délben előmásztam a leshelyről, és miután összepakoltam, gondoltam körülnézek szalonka ügyben a tocsogós részeken. Kis sárszalonkában bizakodtam, két sárszalonkával való találkozásom után szerencsémre a lábam elől egy példány szárnyra is kelt. Pár méter repülés után visszaereszkedett a gyékénytorzsák közé, majd miután másodszor is megreptettem, a valamelyest sikerült dokumentum fotó után nem abajgattam már tovább.
Visszacammogtam a cuccomért, és bepakolva a tó déli oldalán hagyott autóba hazatértem.

Kis sárszalonka (Lymnocryptes minimus)

25TA

Pajzsos cankó (Philomachus pugnax) hím

Sorban

Ma pirkadat előtt egy csapat pajzsos cankó "ébredezett" kb. 10 méterre tőlem a vízfolt szegélyében. Alig volt némi fény, de 800-as ISO-val ennyi sikeredett.

Napfelkelte után nem sokkal egy piroslábú cankó (Tringa totanus) huppant le a közelemben növényzetben. A szögkeresőbe tekintve bosszankodva láttam, hogy az objektív frontlencséje bepárásodott... Két kép után eltávolodott, és miután óvatosan letöröltem a lencsét már sajnos nem tért vissza. Nagyjából ennyi történt egész délelőtt a leshely előtt :(

Vegyesen

Nyílfarkú réce (Anas acuta) gácsér

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése