Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2012. 03. 17.

Délután a tavaknál néztem körül. Nórápon meglepetésemre aránylag sok madár tartózkodott. Mármint a tó jelenlegi állapotához képest. Tőkés récék, csörgő récék, böjti récék és fütyülő récék kis csapata keresgélt a mederben, bíbicek és egy szép, fehér tollgalléros pajzsos cankó hím tartózkodott a fövenyen, és egy csapat vetési varjú és csóka rendezett zajos fürdőzést a tómederbe becsordogáló patakban. 
Kispodárpusztához átmenve először az erdőben néztem körül. Énekelt a csilpcsalp füzike, pintyveréstől visszhangzott a környék, énekes rigók és vörösbegyek daloltak, csuszkák kiabáltak, szóval a hangos madárdallal beköszöntött a tavasz.
Miközben a virágokat fotózgattam, sikerült figyelmetlenül belehasalnom egy hangya ösvénybe. Szerencsére nem vöröshangyák voltak, de a kis fekete sereg rendesen összecsipkedett, mire kényszerből megszabadulva a ruháimtól mindet kitessékeltem a nem nekik való helyekről... Jól felbőszítettem az apróságokat. Erre szokták volt azt mondani, hogy aki hülye, haljon meg...
A kis malőr után körülnéztem a tavon is. Gyarapodott a búbos vöcskök száma, megérkezett már néhány kis vöcsök is, a tőkés, böjti és csörgő récéken felül egy kontyos és barátréce pár úszkált 14 cigányréce társaságában. A tó széli fákon jó néhány kárókatona szárítkozott, és egy öreg rétisas tett két kört a tó felett.
Örömömre egy eddig részemről még nem látott madárfaj is megjelent, egy öreg és egy fiatal heringsirály repült át a tó felett, gazdagítva ezzel mind a terület, mind a megfigyelt madárfajok fajlistáját.

Egerészölyv (Buteo buteo)

Tavaszi tőzike (Leucojum vernum):


Tavaszi csillagvirág (Scilla bifolia)

Heringsirály (Larus fuscus):


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése