Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

Természetvédelem, madármegfigyelés, természetfotózás.

2013. 04. 05.

Tegnap estefelé aránylag jó idő kerekedett - mármint az elmúlt időszak cseppet sem kellemes télies napjaihoz képest - ezért bringára pattanva benéztem a tekerés közben a Nórápi halastóhoz. 
Örvendetes, hogy tele a meder vízzel, sőt folyik ki a tavaszi zöldár a tó túlfolyóján.
Rövid látogatásom alatt is nyugtáztam, hogy elég sok a madár a tavon, a hátsó, tocsogós részek is teljesen víz alatt vannak. Ottlétem alatt egy halászsas tette tiszteletét a tó felett.
Ma reggel visszatértem, immár madarászathoz alkalmasabban, végigpásztáztam a "nagy" víztükröt az őrház elöl. Tőkés récék, barátrécék, csörgő récék és böjti récék nagy csapatai korzóztak a gyékény és nádas nélküli tómeder vízzel borított részein. Néhány fütyülő réce és szárcsa úszkált közöttük, a sekélyebb részeken néhány erdei és billegető cankó keresgélt, a parti madár vonulás még a jelek szerint várat magára.
Érkeznek sorjában a fecskék, sárga billegetők futkároznak a szegélyeken, cigánycsukok és sordélyok énekelnek a dűlők mentén, szóval talán végre már lassan, de biztosan megérkezik a tavasz...
Rétisasok mozgatták meg többször is megjelenésükkel a vízimadár sereget, két fiatal és egy subadult rétisas jelent meg a délelőtt folyamán a terület felett.
Aztán a délelőtt második felében a növekvő felhőzetből szép lassan eleredt ismét az eső, furcsa is volt, hogy közel másfél napig jó idő van...

Fiatal rétisas (Haliaeetus albicilla):




Fehér gólyáink is szép sorjában megérkeznek:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése